آيتن عامر تسخر من وزنها الزائد ومنى الشاذلي “تحرجها” أمام الجمهور

1 نوفمبر 2018 - 7:42م أحمد عربى، مشاهير القاهرة - كل النجوم 189 مشاهدة

تشارك الفنانة آيتن عامر جمهورها لحظات حياتها ومعاناتها بعد ولادة ابنها الثاني “يوسف” في شهر سبتمبر الماضي، ومنها معاناتها مع وزنها الزائد ودخولها في تحدي مع الجمهور في خسارة ما يقارب 20 كيلو في شهور قليلة.

ونشرت آيتن عامر مجموعة من الصور الجديدة لها استعرضت بها وزنها الزائد أمام المرآه وسخرت من نفسها وقالت للجمهور إن الكاميرا تظهرها زائدة في الوزن بما يقارب 5 أو 6 كيلو، وكشفت سبب التقاط الصور بهذه الطريقة بسبب دخولها في تحدي مع منى الشاذلي لانقاص وزنها في فترة محددة.

وقالت آيتن عامر ان منى الشاذلي صورت معها لقاء قبل بداية نظامها الغذائي الجديد من أجل وضعها في تحدي أمام الجمهور وامام نفسها وعلقت قائلة:” من تحضيرات الحلقة اللى جاية يوم الاربع يعنى النهاردة الساعة ٩ من برنامج معكم منى الشاذلي اللى قرروا يدبسونى بيها و يصوروا معايا من ١٢ يوم قبل ما يبان عليا الدايت عشان يوثقوا معايا رحلتى من التمانين للستين”.

وقالت آيتن عامر انها قبلت التحدي وانتهت من تصوير الحلقة وتنتظر تصوير الحلقة الثانية في شهر يناير المقبل عندما تكون قد نجحت في خطتها وعادت لوزنها الطبيعي، وتشارك آيتن عامر متابعيها نظامها الغذائي الخاص بعد الولادة التي فاجأت بها الجمهور في الشهر قبل الماضي بعد ان اخفت حملها طوال تلك الفترة.

ردت الفنانة آيتن عامر، على هجوم البعض عليها عقب حلقتها مع منى الشاذلى فى برنامج معكم، وقالت إنها تعرضت لانتقادات كثيرة من جمهور السوشيال ميديا خلال بسبب زيادة وزنها.

وقالت آيتن عبر حسابها، “أيوه في مشاكل أهم وأعمق من المشكلة بتاعتي اللي تناولتها النهاردة الأستاذة مني الشاذلي، ولكن خلينا نشوفها بشكل تانى، ليه منقولش إن تجربتي دى ممكن تبقى حافز لناس كتير نفسها تخس و ظروفها المعنوية أو المادية مش مساعداها خصوصا أن الدكتور وافق انه ينزل الأنظمة الغذائية كاملة دون أي مقابل”.

وأضافت، “ليه منقولش إن دى تجربة فعلية تخلي الناس اللي بيتضحك عليها باسم عمليات التكميم وتحويل المسار وبيبقى عندهم استعداد يبيعوا دهبهم ويعملوا جمعيات عشان يعملوا العملية مع إن من الممكن منضرش صحتنا و نخش أوض عمليات ونعمل دايت وتخس ومنتكلفش كل الفلوس دى”، مؤكدة: “ليه الحلقة دى متكونش بتهون على كل واحدة لسه مخلفة ووزنها زايد وعندها اكتئاب وبتوريها إنها مش لوحدها اللى بيحصلها كدة واني كممثلة لا أتميز عنها بشيء سوى الإرادة وأشجعها تبدأ معايا”.

وتابعت آيتن، “بلاش هجوم بلا داعي، أنا مش هقدر أحل مشاكل الكون ولا مشكلة الغلاء، ‏لكن ممكن أكون مصدر إلهام لبنات كتير وأساعدهم على الوصول لحلم صغير، لأن هو ده اللى هقدر عليه”.

 

الكلمات الدلالية لـ آيتن عامر تسخر من وزنها الزائد ومنى الشاذلي “تحرجها” أمام الجمهور

التعليقات لا يوجد تعليقات لـ “آيتن عامر تسخر من وزنها الزائد ومنى الشاذلي “تحرجها” أمام الجمهور“

لا يوجد تعليقات بعد..

اترك تعليقك




تصميم و تطوير ورعاية
2018 © سوا فور