google.com, pub-7216908385629511, DIRECT, f08c47fec0942fa0

راندا البحيري تهاجم طيران الإمارات بعد عطل فني أقعدها أرضًا بالطائرة 4 ساعات.. صور

google.com, pub-7216908385629511, DIRECT, f08c47fec0942fa0

كشفت الفنانة راندا البحيري عن حادثة تعرضت لها خلال رحبتها على رحلة خطوط جوية إماراتية وتسببت في جلوسها على الأرض لمدة 4 ساعات فضلًا عن المعاملة الغير لائقة التي تعرضت لها.

google.com, pub-7216908385629511, DIRECT, f08c47fec0942fa0

راندا البحيري، قالت في بيان عبر صفحتها الشخصية بموقع «انستجرام»: «للأسف.. مكنتش عايزه اتكلم عن الموضوع ده خالص.. بس اضطروني لكده.. أنا محبتش في حياتي كلها خطوط جويه اد ما حبيت الإماراتيه.. هي أحسن خطوط جوية انا ركبت عليها.. لكن للاسف يوم ١٥ فبراير حصل معايا موقف سخيف جدا مكنتش اتخيل اني يحصل هناك ابدا.. الكراسي كانت بايظه بتاعة الطيارة.. الكهربا فيها تهنيجه كده معلقه تماما.. فكانت الكراسي بتتحرك لوحدها فجأه و تفتح فجأه و تقفل مع نفسها لدرجة إن الرجل اللي قاعد في الصف اللي قدامي الكرسي لما اتحرك كتير و علق دخل فيه القميص بتاعه و حزام الأمان».

وأضافت: «أما الكرسي بتاعي من كتر ما علق بقي بيوقع حاجاتي علي الأرض و منها وقع الاي باد جنب الكرسي و الكرسي راح بالع الاي باد بين ايد الكرسي و بين الكرسي نفسه و الاي باد اتكسر زي ما انتوا شايفين كده.. و مكنش ينفع حد يطلعه علشان ممكن البطارية تتفاعل مع الكرسي و الكهربا و يحصل حريقة و ده اللي أكدوه و بيقولوا انه حصل قبل كده معاهم.. و بسبب الموضوع ده انا قعدت طول الرحله علي الأرض.. أربع ساعات في طيارة علي الأرض. أيوه علي الارض جنب المكان اللي بنحط فيه رجلينا ده . أنا دفعت ٣ تذاكر غاليين جدا. علشان في الأخر اسيب أهلي و اقعد علي الأرض و في الطيارة».

وتابعت: «أنا دلوقتي عايزاكم تكونوا شاهد علي اللي حصل و تقولوا رأيكم .. لما كراسي الطيارة كلها تكون معلقه والكهربا مش شغالة صح.. و كل شوية النور يقطع و يرجع ابقي أنا اللي مسئولة عن أغراضي الشخصية.. و لما الكرسي يتحرك لوحده و يبلع حزام الأمان بتاع الرجل اللي معرفهوش اللي قاعد قدامي و يبلع أي بادي ابقي أنا برضه اللي مسئولة عن سلامة أغراضي الشخصية..ده غير إنهم أصلا اعتذرولي و قالولي هنصلحه أو هنشوف نقدر نعمل ايه بس انت انزلي من الطياره.. نزلت و بعدها بيبعتولي ايميلات كلها بتقول مالناش دعوه انت اللي منت المفروض تحمي الحاجات اللي معاكي.. ده غير اني قبل ما انزل جالي رجل مش محترم بالمره زعقلي، اه زعقلي والله.. مع اني كنت بتكلم بمنتهي الهدوء وقالي كده مش هينفع اتفضلي انزلي من الطياره و ابقي ابعتي ميل للشركه قولتله المهندس لسه شغال و بيطلع الاي باد من الكرسي.يعني حاجه اخيره لاحظتها ان الاجانب كلهم كانوا محترمين معايا بغض النظر عن انهم مجابوش حقي والعربي الوحيد اللي موجود هو اللي اتخانق معايا».

راندا البحيري راندا البحيري راندا البحيري راندا البحيري راندا البحيري راندا البحيري