سما المصري: أبوس إيديكم شيلوا صوري العريانة.. عايزة أستر لحمي.. هل للمرض علاقة بتوبتها؟.. شاهد

5 أكتوبر 2018 - 12:16ص أحمد عربى، مشاهير القاهرة - كل النجوم 1٬060 مشاهدة

أعلنت الفنانة سما المصري عن توبتها بتدوينة نشرتها على حسابها الشخصي بـ “إنستجرام”، الذي أعلنت حذف كل صورها الجريئة منه.

وجاء بتدوينة سما، التي نشرتها اليوم الخميس: “يا رب قدرني على اللي في نيتي ونور طريقي ونور بصري وبصيرتي وابعد عني اللي مش عايزه اعمله تاني ولا اللي يزعلك مني ويزعل الناس مني… أنا بدأت انضف حاجات كتير من صور وفيديوهات هنا الشيطان وزني عليها ومليش فيس ولا تويتر امسح من عليه حاجه مش بتوعي بس أنا السبب إني إديتهم فرصة ينزلوا صوري الوحشة عندهم.. يارب محتاجة وقت عشان انضف للأبد كل حاجة خليك واقف جمبي”. كما طالبت متداولي صورها بحذف أي صور جريئة تسيئ إلى توبتها.

وكانت سما تعرضت لأزمة صحية الأيام الماضية، وكتبت على حسابها الأربعاء: “أنا تمام.. كل اللي سأل عليا ماتقلقوش هابقي كويسة وأنتوا واحشني أوي.. معلش هو بني آدم متصاب دائمًا والحمد لله على كل اللي يجيبه ربنا. وأنا أحسن من ناس كتير تانية.. ربنا يشفي كل مريض ويشيل الألم من جسم أي حد تعبان”.

وكانت سما قد تعرضت لوعكة صحية أدخلتها المستشفى، وخضعت للتحاليل والفحوصات، وكشفت عن التفاصيل عبر صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي “انستجرام”.
ونشرت “سما” صورا لها داخل المستشفى، وعلقت عليها قائلة: “الصور دي قبل ما أوصل البيت من شويه لما رحت المستشفى إمبارح بعدما جالي هبوط وإغماء إمبارح وقضيت ليله في المستشفى أعمل تحاليل وفحوصات و طلع عندي جرثومه المعدة ((Helicobactor pylori)) وعملت لي التهابات في جدار المعدة وارتجاع في المريء.. وهبدأ العلاج في البيت.. الحمد لله.. خلوا بالكم كويس الأكل بره البيت والFast food هو اللي بيجيب الأمراض دي وأكتر من الأمراض دي.. مفيش أحسن ولا أنضف من أكل البيت.. اتوصوا بصحتكم وبوالدكم ووالدتكم دول أغلى حاجة ربنا إداها لنا.. الحمد لله”.
يذكر أن الفنانة الاستعراضية سما المصري، أعلنت منذ أيام عن اعتزامها افتتاح أكشاكا تحمل اسم “الحياة حلوة” لمحاربة ظاهرة الانتحار المنتشرة مؤخرًا، وذلك بنشرها عددا من الصور خلال مقابلتها مع المتحدث الرسمي لمترو الأنفاق للتحدث معه بشأن هذه الفكرة.
وفي أول تصريح لها بعد الأزمة قالت الفنانة إنها حالتها الصحية تتحسن، ونشرت على حسابها الشخصي بموقع “إنستجرام”، صورة جديدة لها، معلقةً: ” أنا كويسة الحمد لله، وحالتي بتتحسن بس هاخد وقت، والأخبار الوحشة اللي بتنزل عني كلها إشاعات متصدقوش أي كلام، كلها كام يوم علاج من جرثومة المعدة وارتجاع المرئ وأبقى كويسة إن شاء الله، وبجد انتوا وحشتوني ونشوف بعض قريب بإذن الله”.
وقالت سما إن أكثر ما دفعها لاتخاذ قرار التوبة هو تعليقات متابعيها على موقع التواصل الاجتماعي انستجرام التي كانت تحثها على التوبة والرجوع عن ما تفعله من نشر الصور الخارجة.
وأضافت سما، في تصريحات صحفية: كان في تعليقات زي “اتقي الله.. وهتكوني في القبر لوحدك.. وهتقولي لربنا إيه؛ مكنتش بقدر اكمل قراءتها من شدة خوفي منها”.
وأضافت أنها عندما تعرضت للأزمة الصحية أعادت التفكير فيما كانت تنشره من صور وفيديوهات خارجة، وتقربت إلى الله والتزمت بالصلاة.
كانت سما المصري، أعلنت قرارها التوبة اليوم عبر صفحتها على إنستجرام، وهو ما شكك فيه بعض متابعيها قائلين: “إنتِ بتحوري ولو ناوية تقفلي حسابك على طول مش مجرد كلام”، “إنتِ بتستغلي الناس ولا إيه”، و”امسحي كل حاجة”.
وسبق أن أثارت سما الجدل مرات عديدة، أبرزها عندما تحدثت عن اعتزامها تقديم برنامج ديني، كما ظهرت في مجموعة من الصور من قبل وهي ترتدي إسدال الصلاة.
ودخلت في سجالات كلامية مع رئيس نادي الزمالك المستشار مرتضى منصور، والإعلامي تامر أمين.

الكلمات الدلالية لـ سما المصري: أبوس إيديكم شيلوا صوري العريانة.. عايزة أستر لحمي.. هل للمرض علاقة بتوبتها؟.. شاهد

التعليقات لا يوجد تعليقات لـ “سما المصري: أبوس إيديكم شيلوا صوري العريانة.. عايزة أستر لحمي.. هل للمرض علاقة بتوبتها؟.. شاهد“

لا يوجد تعليقات بعد..

اترك تعليقك




تصميم و تطوير ورعاية
2018 © سوا فور