مصادر تؤكد حمل شيرين عبدالوهاب في طفلها الأول من حسام حبيب

أكدت مصادر مقربة من الفنانة المصرية شيرين عبدالوهاب أنباء حملها في طفلها الثالث، والأول من زوجها الفنان حسام حبيب.

ومن جانبهما، لم تعلق شيرين وحسام،  على هذه الأنباء بالتأكيد أو بالنفي حتى الآن، إلا أن والد حسام حبيب قد أثار الجدل مؤخرا بتهنئته لابنه في عيد ميلاده، حيث قال: “كل سنة وأنت طيب وتحقّق كل أحلامك.. ويكون حفيدي معاك السنة المقبلة”.

يذكر أن شيرين كانت قد كشفت مؤخرا تفاصيل قصة حبها لحسام، خلال استضافتها في برنامج “مجموعة إنسان”، بقولها: ” أنا وحسام نعرف بعض من 12 سنة ولكن بقينا اصحاب من 5 سنوات ووقف معايا وقفة كبيرة جدا في الأزمة الأخيرة، و كشف لي ناس كانت تؤذيني جدا، ناس كانوا بيطبلوا لي ولكن مش أمناء عليا ومؤذيين، لما بعدت عنهم ربنا كرمني وتزوجت من حسام وشعرت بهدوء نفسي كنت مفتقداه من سنيين، حساه بيكملني”.

وأضافت: “من فترة نفسيتي تعبت بعد اكتشافي خيانة مقربين منى كنت اعتبرهم مصدر امان وطلعوا مصدر كل حاجة وحشة بتحصل لي، وحسام وقتها كان عنده اصرار اني اكون كويسة علشان نفسي وبناتي.. حسيت فيه شهامة ..قبلها كان صديق مقرب جدا وبقول له اسرار مش بقولها لاى حد وبناتى بيحبوه جدا، وعرفت أن الشخص اللى كنت بتكلم عنه كان شافط فكر حسام وعايش بافكاره وينسبها لنفسه، كره فيا ناس كثير ومكانش امين خالص عليا فنيا ولا مادياً”.

وتابعت: “حسيت براحة وحسام جنبي، في 3 شهور قعدهم عندي في البيت وساب بيت والدته، خلاني شوفته بعين تانية، اتخانقت معاه، كان بينصحني وانا رفضت النصيحة، لقيته حد رقيق جدا فجأة شوفته حبيبي، حبيته حب كنت بتمناه من زمان واجمل حاجة حصلت في الأزمة الاخيرة ان حسام مبقاش صاحبي وانما حبيبي”.

يذكر أن شيرين عبدالوهاب لديها طفلتين من زوجها السابق الملحن محمد مصطفى، وهما “مريم وهنا”، وقد أعلنت عن رغبتها في الإنجابمرة ثالثة من زوجها حسام حبيب.