مجتمع النجوم

آيتن عامر تروى تفاصيل ضياعها وهى طفلة بالإسكندرية باكية”والست دى لقتنى وخلتنى عندها”..فيديو

استضافت الإعلامية منى الشاذلى ف برنامجها الشهير “معكم” الفناناتين وفاء  وآيتن عامر حيث تحدثا عن حياتهما الشخصية وذكريات طفولتهما.

كشفت الفنانة أيتن عامر ذكرياتها مع المصايف، قائلة إن لديها ذكرى من الصــ عب عليها نسيانها، خاصة عندما ترى أطفالا يمشون على الشاطئ ويأكلون الساندوتشات.

وأضافت أيتن عامر : أنها كانت تقضي المصيف مع شقيقتها الراحلة «هالة»، وكانت تقضي الصيف معها وزوجها في بيتها بالإسكندرية «كل ما أمشي أمشي بخــ ناقة وعيــ اط».

ولفتت أنها «تاهت» خلال المصيف في أحد المرات، مضيفة: «كنا في قرية بالعجمي اسمها الشروق كنت وأنا صغيرة عارفة اسمها بس لكن معرفش الشارع اسمه إيه، في مرة مشيت كتير ومش لاقيين أهالينا وبدأت أعــ يط».

وتابعت: «ست شافتني وأنا بعيــ ط وقولتلها أنا تايهة عن أختي الكبيرة، قالتالي إنتي ساكنة فين قولتلها في الشروق ومش عارفة رقم حد إلا رقم أختي التانية في القاهرة، فقالتلي إحنا عاوزين نكلم أختك اللي في القاهرة تقول لأختك في الإسكندرية عشان نتواصل».

وأشارت إلى أن السيدة استضافتها في فندق يطل على البحر في البيطاش، موضحة: «اتصلت بوفاء وأنا بعــ يط، قولي لطنط هالة إني عند طنط، فخدت مني التليفون قالتالي البنت معايا في البيت».

وواصلت: «الست حمتني ولبستني بيجامة من عندها، والله ربنا يبارك لها، موقف كان صــ عب وهي ست جميلة وكل ما افتكر الموقف دة ببــ كي، ياريت ألاقيها ولو فاكرة اسمها أروح لحد عندها وأشكرها، وبدعليها لحد دلوقتي».

وأفادت بأن أي حالة خــ طف طفل أو «توهان» طفل تتذكر هذا الموقف وهذه السيدة «كانت ممكن حياتي تبقى شكل تاني، والموقف دة خلاني اتعلم منه وعلمته لأولادي، لازم الطفل يبقى عارف عنوانه حتى لو بأغنية واسم أمه وأبوه وعملت كدة مع أولادي».

ويذكر أن آخر أعمال آيتن عامر مسلسل مكتوب عليا وأشارت إلى أنها عندما عرض عليها دور “رقية” فى مسلسل “مكتوب عليا”، تخــ وفت من تقديمه فى البداية لأنها لا ترى نفسها ممثلة كوميدية ولا تحب الشخصيات “المدلوقة فى الحب”

قائلة: “لما اتعرض عليا مسلسل مكتوب عليا خــ وفت وقلقت إنى هقدر اعمل الدور ده ولا لا.. لأن أنا مش شايفة نفسى ممثلة كوميدية خالص، وأنا اصلا ضد إن الست تدلق فى الحب أو فى أى علاقة”.

تابعت ضاحكة: “تعــ بت بسبب تصرفات وفاء وإنها مدلوقة دايما.. وفاء دمــ رت لى مرارتى سنين وسنين.. وفاء بتقعد تحب فى جوزها بطريقة صــ عبة.. شوفتى جلجل ورقية؟! شوفتى بتحبه ومدلوقة ازاي؟!.. أهى دى رقية.. والمصحف الشريف هي”.

 

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى