أحمد أمين عن نتيجته في الثانوية العامة: بشكر الواحد في المية اللي مجــ ـاش

18 أغسطس 2021 - 10:15ص منار حسين مجتمع النجوم

بالتـــزامن مع إعلان نتائج الثانوية العامة، استعاد الفنان المصري أحمد أمين ذكرياته مع الثانوية العامة، لافتا إلى أنه لم يستطع دخول الكلية التي كان يريدها بسبب 1%.

أحمد أمين كتب: “لما بفتكر ثانوية عامة بشكر الواحد في المية اللي مجــ ـاش.. لو كان جه معــ ـرفش كنت هبقى فين!.. فرقت معايا ع جزء من عشرة في المية.. عشان أدخل إعلام الكلية اللي كنت عايزها ساعتها..  فدخلت فنون جميلة.. واشتغــ ـلت في الصحافة لحد ما وصلت رئيس تحرير وأنا مش إعلام.. بعدها بقيت ممثل وأصحابي من فنون جميلة بقو فريقي اللي عملنا مع بعض البلاتوه”.

وأكد أن النجاح لا يرتبط بكلية معينة، حيث قال: “أنا عارف يوم النتيجة بتبقى زعـ ــلان أو فرحان علـ ــشان فاكر إن دي نتيجة مرحلة.. لكن الحقيقة إنها بداية مجموعة اختيارات كتيير.. كلها ممكن توصل للنجاح عادي جداً.. أصل النجاح مش مرحلة من الدراسة..  ده مشوار كبير وطريق طويل وتغييرات كتير.. ممكن التفوق يبقى نـــقــمه وممكن عـــدمه يبقى نعمة.. المهم هنكمل إزاي وهنختار إيه.. مبروووك من قلبي لكل الناس اللي طلعت نتيجتهم بغـ ـض النظر عن نتيجتهم.. مبروك عليك بداية اختياراتك!

وأحمد أمين ممثل ومؤلف ومقدم برامج، خريج كلية الفنون الجميلة، عمل في الكثير من المجالات الفنية كالتأليف والتمثيل والإخراج والرسوم المتحركة، واكتسب شــ ـهرته الحقيقة من خلال فيديوهات قصيرة على الإنترنت حققت انتشارًا واسعًا، والتي عُرفت باسم (30 ثانية), والتي كان يسخـ ــر خلالها من الكثير من الأشياء.. وكانت محطته الثانية وهي الأهم في (برنامج البلاتوه) والذي يعرض على قناة النهار الفضائية.

الكلمات الدلالية لـ أحمد أمين عن نتيجته في الثانوية العامة: بشكر الواحد في المية اللي مجــ ـاش

التعليقات لا يوجد تعليقات لـ “أحمد أمين عن نتيجته في الثانوية العامة: بشكر الواحد في المية اللي مجــ ـاش“

لا يوجد تعليقات بعد..

اترك تعليقك




تصميم و تطوير ورعاية
2018 © سوا فور