بعد إثارتها للجدل بفيديوهات رقصها وصورها المثيرة.. دكتورة جامعية تعترف بعدم صيامها شهر رمضان.. والسبب صادم.. صور

19 يونيو 2017 - 4:26ص sana منوعات القاهرة - كل النجوم 9٬560 مشاهدة

بعد إثارتها للجدل بفيديوهات رقصها وصورها المثيرة.. دكتورة جامعية تعترف بعدم صيامها شهر رمضان.. والسبب صادم.. صور

أثارت الدكتورة منى برنس الأستاذة بقسم اللغة الإنجليزية، في كلية الآداب بجامعة السويس، حالة من الجدل الشديد، في مختلف الأوساط الاجتماعية في مصر، قبل فترة من الآن بعد انتشار مقاطع فيديو لها، وهي ترتدي مايوهات فضلا عن أدائها عدد من وصلات الرقص وهو الأمر الذي تحولت بسببه للتحقيق في الجامعة.

كما اتهمها رئيس جامعتها بأنها حصلت على دورة تدريبية في الرقص بأمريكا وإسبانيا على نفقة الدولة خلال إعارتها للخارج منذ عام 2015.

منى برنس، أثارت حالة جدل جديدة بعد تدوينة لها عبر صفحتها الشخصية بموقع “فيس بوك”، تجاهر فيه بإفطارها في شهر رمضان، وذلك بحجة أنها لا تستطيع الاستغناء عن كوب القهوة وهو الأمر الذي فتح عليها النار من قبل متابعيها.

منى برنس، قالت في تدوينتها: “ليه أنا مابصومش؟، مبدأيا الصيام لله، فمش المفروض حد يسأل حد عن الموضوع دة.. أنا بقي، لو ماشربتش قهوة الصبح، ما ببقاش بني آدمة، ببقي حاجة كدة شبه المرأة المستذئبة، و أحسن في الحالة دي لا حد يشوفني و لا حد يكلمني، عشان ممكن اهبره عادي.. و عشان اعمل أي شغل لازم اشرب قهوة”.

وأضافت: “أنا حد بيشتغل طول الوقت، مش هقضي الشهر نوم يعني.. ثانيا، أنا معظم الوقت علي سفر، و ما ينفعش أسوق من غير ما اشرب قهوة و ابقي مصحصة للطريق.. ثالثا، أنا من الفقراء فمش محتاجة أحس بيهم. رابعا، أنا من اللي ربنا انعم عليهم بنعمة الاستغناء فمش محتاجة اتعلم ده أو أني أمسك نفسي عن حاجة نفسي فيها.. الحمد لله ما نفسيش في حاجة.. الأهم بالنسبة لي إني بصوم عن أذى الغير و ما بضرش حد .. طول السنة”.

الكلمات الدلالية لـ بعد إثارتها للجدل بفيديوهات رقصها وصورها المثيرة.. دكتورة جامعية تعترف بعدم صيامها شهر رمضان.. والسبب صادم.. صور

التعليقات لا يوجد تعليقات لـ “بعد إثارتها للجدل بفيديوهات رقصها وصورها المثيرة.. دكتورة جامعية تعترف بعدم صيامها شهر رمضان.. والسبب صادم.. صور“

لا يوجد تعليقات بعد..

اترك تعليقك




تصميم و تطوير ورعاية
2018 © سوا فور