دياب يرد على تصريحات هاني محروس : مكنتش لاقي أجيب أكل وكلمتهم قالولي مافيش – فيديو

28 يوليو 2021 - 9:19ص منار حسين مجتمع النجوم

رد الفنان دياب على تصريحات المنتج ومهندس الصوت هاني محروس لبرنامج “الحكاية”، حول خــ لا فه مع المنتج نصر محروس.

وفي مداخلة هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب في برنامج “الحكاية” على قناة MBC مصر، تناول دياب النقاط التي ذكرها هاني محروس، بداية من كلامه عن صرف مرتب له خلال مدة وجوده في الشركة، وقال: “أنا خدت مرتب فعلا لمدة سنة في 2006، ومخدتش في سنوات 2005 و 2007 و 2008 و 2009.

في 2006 كان بيديني 1500 جنيه في الشهر، مبيكفوش حق المواصلات من إمبابة مكان سكني لغاية فري ميوزك في مصر الجديدة، وبعد كده قـــ طع المرتب، ولما والدتي إ تـ و فت في 2006، ومكانش معايا فلوس آكل وكلمتهم قالولي مافيش فلوس.

وعن عدم توريده مبالغ مالية لمدة 6 سنوات قال: “دي كـــ ذ ب وا فـــ تراء، أنا باعت لحضرتك مخالصة 2017 ممكن تعرضها للجمهور، دي آخر مخالصة من الشركة عن أعمالي في 2017، وفي 2018 لما وردت الفلوس كانت بدأت المــ شا كل، وقال لي مافيش مخالصة، يا إما تمضي على عقد جديد وطبعا عقد مجــ حف أكتر من اللي قبله.

وعن قوله عمرنا ما قفلنا باب الأستوديو، قال دياب: الكلام ده كــ ذ ب وا فــ تراء، وحضرتك معاك محاضر إثبات الحالة إن الأستوديو كان مقفول.

وعن الكلام عن ا خـــ تفا ئه الدائم، قال: “في 2011 و 2012 أستاذ نصر محروس كان عايش في الجونة وكان بييجي القاهرة زيارات، وفي 2013 و 2014 كان عنده مــ شا كل شخصية مينفعش أتكلم فيها، وكان مــ ختفي تماما. وابتدينا في 2013 سجلنا ألبوم يا واد يا سوسو بطريقة مش لطيفة، وأ شــ تكيت لهاني.

وعن الحديث عن أن مــ شا كله تسببت في ا نفــ صال مديرة أعماله عنه، قال: مديرة أعمالي الموكلة من قبل فري ميوزك كان عقدي انتهى، وهي مشكورة كملت معايا لغاية ما إتجوزت وبقت حامل وحتسافر تولد في أمريكا، فسابت الشغل وجبت حد تاني.

وعن أن نصر محروس بعته لحد يعلمه التمثيل، قال دياب: أنا بدأت تمثيل في 2014 في مسلسل سا حرة الجنوب من إخراج دكتور أكرم فريد، وهو صاحبي من سنة 2000، ولما إتعرفت عليه مكنتش أعرف أستاذ نصر، أكرم كان عنده ورشة تمثيل، وقال لي تعالى معايا عشان عايزك في مسلسل، ملوش علاقة بأستاذ نصر.

وعن أغنية 100 وش، قال: أغنية 100 وش أنا مسجلها عند هاني في الأستوديو، في حضور ومباركة أستاذ نصر محروس، وحاطط في ورق القضية إني غنتها من غير إذنه وكنت حسن النية.

الكلمات الدلالية لـ دياب يرد على تصريحات هاني محروس : مكنتش لاقي أجيب أكل وكلمتهم قالولي مافيش – فيديو

التعليقات لا يوجد تعليقات لـ “دياب يرد على تصريحات هاني محروس : مكنتش لاقي أجيب أكل وكلمتهم قالولي مافيش – فيديو“

لا يوجد تعليقات بعد..

اترك تعليقك




تصميم و تطوير ورعاية
2018 © سوا فور