رد قاسي من محامي أحمد عز على تصريحات زينة التي وصفت الأخير بـ “الشيطان” .. صور

28 أغسطس 2017 - 7:49م Amera عربى 12٬216 مشاهدة

نفى المحامي عمر عبد الرحمن، دفاع الممثل أحمد عز في قضاياه ضد الممثلة زينة، ما رددته الأخيرة أن سجال المحاكمات بينهما انتهى لصالحها، ولن يتمكن عز من مقاضاتها من جديد.

قال عبد الرحمن: الحكم الصادر برفض طعن موكلي على حكم رفض دعوى بطلان نسب توأم زينة قابل للطعن عليه، فالأحكام الشرعية ذات حجية مؤقتة ويجوز تعديلها وتغييرها طبقا لظروف كل حالة، حسب موقع صحيفة الوطن.

وأكد دفاع عز أن ساحات القضاء مازالت مفتوحة أمام الطرفين والدعاوي مازالت متداولة بينهما أمام القضاء.

وكانت محكمة استئناف اﻷسرة المنعقدة بالتجمع الخامس، قضت برفض الطعن المقدم من أحمد عز على الحكم الصادر من محكمة أسرة مدينة نصر برفض بطلان حكم ثبوت نسب الطفلين عز الدين وزين الدين توأم الفنانة زينة له.

وكانت زينة نشرت صورة لأحمد عز موضحة أنه خسر جميع القضايا التي رفعها ضدها، كما وصفته بالشيطان الذي أصبح وجهه قبيحاً بسبب الكذب.

ونشرت زينة صورة لأحمد عز موضحة أنه خسر جميع القضايا التى رفعها ضدها، كما وصفته بالشيطان الذي أصبح وجهه قبيحاً بسبب الكذب.

وكتبت زينة على صورة عز معلقة: “الحمد لله النهاردة كانت اخر قضية رافعها علينا الشيطان، والحمد لله مايقدرش الشيطان يرفع اَي قضية تاني، الموضوع اتقفل نهائيا ورفع علينا كل القضايا اللي ممكن تترفع والحمد والشكر لله ربنا كرمنا وخسر كل القضايا، الشيطان ده قبل ما يخسر كل القضايا خسر نفسه اللي مش موجودة اصلا وضميره المعدوم وحتي شكله اللي بقي استغفر الله العظيم، نصيحة ليكم اياكم والظلم اياكم والقسم بالكذب، كلمة اقسم بالله بالكذب بتهز السموات، بص يا شيطان كل القضايا اللي ينفع ترفعها خسرتها، كبيرك تتكلم في سمعة أم ولادك وانت عارف بتقول كده، بس ياريت تسبت كدبة علشان بتسي كدبك وكل يوم بقصة، شكرًا الاستاذ الكبير المحترم :معتز الدكر المحامي اللي تعب معايا خلاص ارتاح من قلقي والصداع اللي عملتهوله ، ومبروك يا استاذ معتز علي قدوم القمر زينة الصغيرة، وربنا يكرمك ويخلي زينه وعبدالله، كملت مسيرة الاستاذ الكبير محمد الدكر الله يرحمه يارب، شكرًا الاستاذ: عاصم قنديل المحامي الكبير اللي بعتبره واحد من اهلي، انا تعبتك اوي يا استاذ ربنا يخلي حضرتك، وارجوكوا سامحوني علي الصورة دي واعرفوا انها مخوفاني انا كمان والله للامانة ماكان هو ده شكله، بس الظلم والقسم كدب بينزل غضب ربنا علي أغلي حاجه عند الانسان، وده أغلي حاجه عنده وشه، بعتذر علي بشاعة المنظر، دي أحدث صورة للشيطان لقيتها في وشي معلش، وهاشيلها كمان شويه.

من جهته، وبعد مرور ساعة فقط على ما نشرته زينة قام أحمد عز بارسال بيان صحافي للصحافيين تجاهل من خلاله كل ما قالته وتحدث عن فيلمه الجديد “الخلية”.

وجاء في البيان ما يلي: “يؤكد الفنان أحمد عز أنه يعتز بتجربته في فيلم “الخلية” إنتاج شركة الريماس للإنتاج الفني، ويعتبرها محطة مهمة في مشواره الفني، لكون الفيلم يتعرض لقضية الإرهاب التي تشغل الملايين ليس في مصر فقط، بل في جميع أنحاء العالم، موضحا أنه يقدم خلال أحداث الفيلم شخصية الضابط ولكن بشكل مختلف عما إعتاد عليه الجمهور.”

الكلمات الدلالية لـ رد قاسي من محامي أحمد عز على تصريحات زينة التي وصفت الأخير بـ “الشيطان” .. صور

التعليقات لا يوجد تعليقات لـ “رد قاسي من محامي أحمد عز على تصريحات زينة التي وصفت الأخير بـ “الشيطان” .. صور“

لا يوجد تعليقات بعد..

اترك تعليقك




تصميم و تطوير ورعاية
2018 © سوا فور