ريهام حجاج تتعرض لهجوم قاسى من متابعيها بعد دفاعها عن إيمى تاتو “دى ناجحة جدا فى مجالها”

4 أغسطس 2022 - 7:25م منار حسين مجتمع النجوم

شن رواد مواقع التواصل الإجتماعى هجوما” قاسى على الفنانة ريهام حجاج،  بعد تعليقها على وقف برنامج “إيمي تاتو”، وتعـــرضت للكثير من الانتقـــ ـادات.

اعتادت الفنانة ريهام حجاج، خلال الفترة الأخيرة على التعليق على التريندات، وإبداء رأيها فيها وكانت ريهام حجاج، قد استعانت في منشور عبر صفحتها الشخصية بموقع “فيس بوك”، في دفاعها عن “تاتو” بآية قرآنية للرد على منتقـ ــديها، قائلة: “أنا مش فاهمة إيه كمية الهجــ ـوم دا على برنامج من قبل حتى ما ينزل ولا الناس تشوف منه حلقة! “.

وأضافت: “أولاً إيمي تاتو ناجحة جداً في التخصص إللي هي طالعة تتكلم فيه في البرنامج اللي هاتقدمه، ثانياً الأرزاق دي بتاعة ربنا يعني الاستكـــتار على الناس رزقهم دا بجد أبشـــع حاجة في العالم.. يا سيدي اتفرج الأول واحكم لكن مش تهــ ــاجم عشان أنت من وجهة نظر سيادتك (كمقسم أرزاق) إن الفرصة كبيرة عليها ﴿قُلْ إِنَّ رَبِّي يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَيَقْدِرُ لَهُ وَمَا أَنْفَقْتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَهُوَ يُخْلِفُهُ وَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ”.

وواصلت ريهام دفاعها عن إيمي تاتو في ردها على تعليقات متابعيها قائلة: “أي حد يجيله الفرصة يجرب… مافيش حاجة في الدنيا حكـ ـــر على حد، والناجح بس اللي بيكمل.. مش فاهمة الخـ ــوف من إيه؟! أنا لو شايفة حد فاشــــل اتجاهله طالما مقتنعة غنه كدا كدا فاشـــل.. إنما الانتقــ ـاد وكتر الكلام حتى لو سلبي بيعلي وينجح و يشهر اكتر.. الدعاية السلــبية نوع قوي من أنواع الدعاية”.

انتقــ ـادات ريهام واغلاقها للتعليقات

ومن التعليقات على منشورها: “إيمي لو تبعتيها ألفاظها فوق الخيال ولا حتى تتخيلي في فيديوهات بايديها وبمناخيرها وضع صعـــب ومصممة إنها خبيرة تجميل في صفحة فيها بس كمية محاضر ضـ ــدها شوهت ناس وبهدلـ ــتهم وبتستغل إن أسعارها مغرية مينفعش تكون دي جزء من المجتمع”.

وأمام موجة الهجـــ ـوم الشرس من متابعي صفحتها واستنـــ كار موقفها وتعليقاتها السـ ــاخرة على من يخالفها الرأي، اضطرت ريهام حجاج لغلــق باب التعليقات على المنشور.

تعليق إيمي تاتو على وقف برنامجها

علقت إيمى تاتو، خبيرة التجميل، على الجدل المثار بعد وقف برنامجها وهــ جوم عدد من الإعلاميين عليها، بسبب نشر برومو تقديمها لفقرة بأحد البرامج التليفزيونية.

وقالت إيمي تاتو عبر «فيسبوك»:الحمد لله والفضل كله لله قدر الله وما شاء فعل.. هو أنا بصراحة مش عارفة ليه حصل غــ ضب على السوشيال ميديا، خصوصا عند بعض الإعلاميين، خصوصا المبتدئين.

الموضوع أخذ أكبر من حجمه الموضوع كله كان فقرة في برنامج بتقدمه مذيعة أصلا اكتمال الموضوع أو انتهاؤه ولا فارق معايا».

إيمي تاتو: رفضت عروضًا للتمثيل

واستكملت: كبرتوا الموضوع أوى ودى معاها ودى معهاش، وهوه لا فارق عندى من الأساس، أنا برفض أي عرض منتج كإعلان مع إن المكسب من وراه كتير.

أنا برفض لقاءات كتير مع صحفيين وقنوات معروفة جدا وكمان بمقابل مادى، أنا برفض دخولى في التمثيل مع إن كتير شجعنى أنى أقبل، برفض أستغل بيدجاتي لأى نوع من الترويج أو زيادة الريتش.

واختتمت: كل شغلى تاتوهات والمطبخ كحب دردشة معاكم وليس أكثر مع احترامى طبعا لقناة شمس وغيرها أنا أقدر على بيدج واحد من بيدجاتي مع أحلى فانز أوصلهم اللى عايزاه وتحت أمرهم في أي استفسار

وأخيرًا أحب أوصل معلومة، خصوصا للإعلاميين المبتدئين اللى شنه الهــ جوم وغيرهم.. حب الناس مش بيشترى بالفلوس حب الناس ده من عند الله ولا بالشهادات ولا التدريبات.. وأنا حب الناس ليا يسوى كنوز الدنيا.. واستنوني بالأحلى لايف اليوم بإذن الله».

وأضافت: «أنا قبلته بناء على طلب كثير من السيدات عن عرض بعض المعلومات والتجارب اللى تخص جمال المرأة وعلاقتها بالشعر والبشرة والتاتو

تابعت: أنا أتعرض عليا كثير من التمثيل والظهور في برامج وحلقات خاصة وعرض قصة حياتى وعلطول برفض لأنى فعلا تركيزى كله على شغلى، وده البرنامج الوحيد اللى قبلته لأنه خاص بفقرة عن المرأة اعتبرته دردشة زى مابدردش على بيدج المطبخ أو التاتو.

الكلمات الدلالية لـ ريهام حجاج تتعرض لهجوم قاسى من متابعيها بعد دفاعها عن إيمى تاتو “دى ناجحة جدا فى مجالها”

التعليقات لا يوجد تعليقات لـ “ريهام حجاج تتعرض لهجوم قاسى من متابعيها بعد دفاعها عن إيمى تاتو “دى ناجحة جدا فى مجالها”“

لا يوجد تعليقات بعد..

اترك تعليقك




تصميم و تطوير ورعاية
2018 © سوا فور