شقيق ياسمين عبدالعزيز يعلن تصــــالحه مع زوجها أحمد العوضي: خلي بالك من وحــ ـش الكون

26 يونيو 2021 - 11:50ص منار حسين مجتمع النجوم

أعلن الفنان وائل عبدالعزيز، شقيق الفنانة ياسمين عبدالعزيز، عن تصـ ـــالحه مع زوجها الفنان أحمد العوضي، ونشر صورة قديمة تجمعهما وهما يتمازحان.

شقيق ياسمين علق على الصورة، التي نشرها على حسابه الخاص على موقع “انستجرام”، بقوله: “حمدالله علي السلامه يا عوضي لا محبه الا بعد عــــداوه وخد بالك من وحــ ـش الكون وعلي الله حكايتنا كلنا”

وكان شقيق ياسمين عبدالعزيز قد وقف بجوارها في أزمـــتها الأخيرة مع ابنة وشقيقة طليقها رجل الأعمال محمد حلاوة، بالإضافة إلى زوجته الحالية الفنانة ريهام حجاج، والإعلامية بوسي شلبي.

وائل كتب، على حسابه على “انستجرام”: “أنا ومن بعد ربنا سبحانه عز وجل وراكي وفضهرك ومعاكي بكل ما املك من صحه وقوه لحد اخر يوم في عمـ ـــري وافديكي بحياتي لو حد مسك بشيء مش كلام وانتي حافظاني .. متقــ ـلقيش في ضهرك يا بنت الأصول يا متربيه”.

ووجه اعتــ ـذارا لشقيقته عما بدر منه من قبل، بقوله: “وبتأسفلك لو في يوم صدر مني شيء غــ ــلط كان بنــــزعة الاخوه مش اكتر.. ولا يهمك احنا مبنــ ــردش الاهـــ ـانه بالإهـ ـــانة زاي ما اتعودنا”

وكان وائل عبد العزيز قد هــ ــاجم شقيقته النجمة ياسمين عبد العزيز بسبب علاقتها مع الفنان أحمد العوضي، والتي كشف عنها وائل منذ فترة وتسببت في أزمة كبرى انتهت بإعلان العوضي وياسمين حبهما لبعضهما ثم الزواج.

وكتب وائل على حسابه الخاص على موقع “الفيس بوك”، قال فيها: “بصي يا ياسمين يا عبد العزيز يا أختى، أنا معاكى وفى ضهرك من وأنتي صغيرة شيلت مشاكل كتيًر بسببك من وأنتى عيلة صغيرة، بداية من مشاكلك مع الشاعر وبرادة وأنتي عارفة إن أنا أتاذيت فيها إزاي وقضية الشغالات مؤخرًا غير قضية الضرب اللي كانت بينك وبين بنت هشام سليم الممثلة اللي لبستيها التورتة في وشها”.

وأضاف: “وقفت جمبك بكل ما أملك من قوة أدافع عنك فى كل موقف صعب مر عليكى ونسيت حياتي ونفسي عشانك وبقى كل همي أنا ووالدتك، إنك تكبري وتبقي نجمة في مجالك، سيبنالك اختياراتك كلها لنفسك ووفقنالك على معظم قراراتك وكنت الوحيد اللي ساندتك ووقفت جنبك في طلاقك، لكن هنهرتل وتروحي تعرفي واحد أصغر منك بـ10 سنين لا من سنك وتتصوري صور مالهاش أي لازمة على حساب سمعتك وسمعتنا، لا ومحدش هيسمح، من أمتى وإحنا بنعمل أعياد ميلاد وتنزل على السوشيال ميديا، من أمتى الناس بتجيب فى سيرتنا؟ ونقعد نتعاكس على السوشيال ميديا؟”.

وتابع: “ومع ذلك حياتك وأنتي حرة فيها، أنا هتكلم على الشق اللي يخصني، أنتي مقاطعة كل العيلة عشان تعملي اللي على مزاجك، إحنا دلوقتي وعايزين نفهم العلاقة دي إيه ورايحة على فين” .

وهــ ـاجم أحمد العوضي، قائلا: “أما بالنسبة للأخ اللي ماشي وراكي في كل حتة وشايفك البيضة الدهب اللي هتفقسله كل يوم.. أحب أقولك يا راجل لما تيجي تدخل بيت تدخله من بابه يا راجل!! وتقعد مع رجالة البيت!!.. دى الأصول وده الاحترام”.

وأكمل: “وطبعًا لأنك عارف أنك مرفــ ــوض رفـ ــضًا باتًا فاعمرك ما هتعمل ده ومعندكش غير طريق الشمال اللي أنت سالكه من سنين مع بنات الناس!!.. أنا من رأيى كفاية عليك البطولة اللي أخدتها والعربية المرسيدس الهدية، وتركز في شغلك وتسيبنا في حالنا لأن طول عمرنا فى حالنا ومحدش سامع عننا حاجة وملوش لازمة جو الصور والمعاكسات ده وأنا مبخـ ــفش من تهـ ــديد حد”.

الكلمات الدلالية لـ شقيق ياسمين عبدالعزيز يعلن تصــــالحه مع زوجها أحمد العوضي: خلي بالك من وحــ ـش الكون

التعليقات لا يوجد تعليقات لـ “شقيق ياسمين عبدالعزيز يعلن تصــــالحه مع زوجها أحمد العوضي: خلي بالك من وحــ ـش الكون“

لا يوجد تعليقات بعد..

اترك تعليقك




تصميم و تطوير ورعاية
2018 © سوا فور