شقيق ياسمين عبدالعزيز يعلن زواجه.. وهذه أول صور للعروس

15 يوليو 2020 - 3:27م أحمد عربى، مشاهير

أعلن الفنان المصري وائل عبدالعزيز، شقيق الفنانة ياسمين عبدالعزيز، زواجه من صديقته المقربة الدكتورة نرمين كمال، حيث احتفلا بزواجهما في حفل بسيط.

وائل قام بتغيير حالته على حسابه بموقع “الفيس بوك” من أعزب إلى متزوج، كما قام بنشر صورتين جمعته بعروسه.

الفنان المصري نشر أيضا لوحة لعريس وعروس، وكتب عليها: “Just married”، فانهال عليه جمهوره بتعليقات التهنئة، وتنموا له حياة زوجية سعيدة.

وكان الفنان وائل عبدالعزيز قد قال في تصريحات سابقة في لقاء تليفزيوني، إن سبب تأخر زواجه يعود إلى أنه يبحث عن عروس بنفس مواصفات شقيقته الفنانة ياسمين عبد العزيز، لكنه لم يجدها.

وأضاف: “الست اللي انا عايز اتجوزها مش موجودة لحد دلوقت، لأن عايزها في روح اختي وشكلها في خفة دمها، أنا مجنون بيها لدرجة إن أنا بدور عليها ومش لاقيها”.

وكان وائل عبد العزيزقد هاجم شقيقته النجمة ياسمين عبد العزيز بسبب علاقتها مع الفنان أحمد العوضي، والتي كشف عنها وائل منذ فترة وتسببت في أزمة كبرى انتهت بإعلان العوضي وياسمين حبهما لبعضهما ثم الزواج.

وكتب وائل على حسابه الخاص على موقع “الفيس بوك”، قال فيها: “بصي يا ياسمين يا عبد العزيز يا أختى، أنا معاكى وفى ضهرك من وأنتي صغيرة شيلت مشاكل كتيًر بسببك من وأنتى عيلة صغيرة، بداية من مشاكلك مع الشاعر وبرادة وأنتي عارفة إن أنا أتاذيت فيها إزاي وقضية الشغالات مؤخرًا غير قضية الضرب اللي كانت بينك وبين بنت هشام سليم الممثلة اللي لبستيها التورتة في وشها”.

وأضاف: “وقفت جمبك بكل ما أملك من قوة أدافع عنك فى كل موقف صعب مر عليكى ونسيت حياتي ونفسي عشانك وبقى كل همي أنا ووالدتك، إنك تكبري وتبقي نجمة في مجالك، سيبنالك اختياراتك كلها لنفسك ووفقنالك على معظم قراراتك وكنت الوحيد اللي ساندتك ووقفت جنبك في طلاقك، لكن هنهرتل وتروحي تعرفي واحد أصغر منك بـ10 سنين لا من سنك وتتصوري صور مالهاش أي لازمة على حساب سمعتك وسمعتنا، لا ومحدش هيسمح، من أمتى وإحنا بنعمل أعياد ميلاد وتنزل على السوشيال ميديا، من أمتى الناس بتجيب فى سيرتنا؟ ونقعد نتعاكس على السوشيال ميديا؟”.

وتابع: “ومع ذلك حياتك وأنتي حرة فيها، أنا هتكلم على الشق اللي يخصني، أنتي مقاطعة كل العيلة عشان تعملي اللي على مزاجك، إحنا دلوقتي وعايزين نفهم العلاقة دي إيه ورايحة على فين” .

وهاجم أحمد العوضي، قائلا: “أما بالنسبة للأخ اللي ماشي وراكي في كل حتة وشايفك البيضة الدهب اللي هتفقسله كل يوم.. أحب أقولك يا راجل لما تيجي تدخل بيت تدخله من بابه يا راجل!! وتقعد مع رجالة البيت!!.. دى الأصول وده الاحترام”.

وأكمل: “وطبعًا لأنك عارف أنك مرفوض رافضًا باتًا فاعمرك ما هتعمل ده ومعندكش غير طريق الشمال اللي أنت سالكه من سنين مع بنات الناس!!.. أنا من رأيى كفاية عليك البطولة اللي أخدتها والعربية المرسيدس الهدية، وتركز في شغلك وتسيبنا في حالنا لأن طول عمرنا فى حالنا ومحدش سامع عننا حاجة وملوش لازمة جو الصور والمعاكسات ده وأنا مبخفش من تهديد حد”.

الكلمات الدلالية لـ شقيق ياسمين عبدالعزيز يعلن زواجه.. وهذه أول صور للعروس

التعليقات لا يوجد تعليقات لـ “شقيق ياسمين عبدالعزيز يعلن زواجه.. وهذه أول صور للعروس“

لا يوجد تعليقات بعد..

اترك تعليقك




تصميم و تطوير ورعاية
2018 © سوا فور