عربىمشاهير

دعاء فاروق تنـ ـفعل على المتابعين:”ممـ ـنوع التعليق” على شكل ولادي

نشرت الإعلامية دعاء فاروق عدة صور جمعتها بابنها وابنتها عبر حسابها على Instagram، لكنها تلقت العديد من الانتـ ـقـ ـادات والتعليقات المسـ ـيئـ ـة لها ولأولادها.

نشرت الإعلامية دعاء فاروق عدة صور جمعتها بابنها وابنتها عبر حسابها على Instagram، لكنها تلقت العديد من الانتـ ـقـ ـادات والتعليقات المسـ ـيئـ ـة لها ولأولادها.

كتبت إحدى المتابعات تعليقا على الصور: “يعني أنتي داعية وبنتك لابسه بنطلون مقطع وبشعرها! أتأمرون الناس بالبر وتنسون أنفسكم”، لتنـ ـفعل دعاء وترد عليها كاتبة: “ممكن بعد إذن حضرتك ملكيش دعوة ببنتي خالص تلبس مقطع تلبس مهربد ده ميخصش مخلوق، وفضلا وليس أمرا اللي هيتكلم في اللي ميخصوش هعمله بلوك”.

ومع استمرار التعليقات المسـ ـيئـ ـة، أجرت دعاء تعديلا على تعليقها على الصور كاتبة: “تعديل: من فضلكم بمنتهى الأدب والأخلاق اللي في الدنيا.. ممـ ـنوع منعا باتا التعليق علي لبس أي حد من ولادي ولا شكلهم ولا حلوين ولا وحشين ولا شبهي ولا مش شبهي.. إذا هتدعولهم ربنا يكرمكم ويبارك لكم في أولادكم ولكم بالمثل، إنما كل حد يدخل ينظر علي ولادى وعلي لبسهم ده مش مقبوووول”.

تابعت: “أنا حرة أحط صور ولادي علي صفحتي للذكرى ولتسجيل اللحظة إنما مش من حق مخلوق يدخل يناقشني في شكلهم أو لبسهم وبعد إذن حضراتكم اللي كاتبه أو كاتب تعليق من هذا القبيل يدخل يمسحه بهدوء لأن أي تعليق من هذا القبيل هعمل بلوك فورا، ولكم مطلق الحرية إنكم تعملوا أنفولو للأكاونت بتاعي”.

أضافت دعاء: “محدش بيستحمل علي عياله الهفوة.. وأنا مش بستحمل.. ربوا عيالكم أنتوا بالطريقة اللي تحبوها ومالكوش دعوة بعيال حد تاني حتي لو عيال أختك.. شكررا. ومرة تانية بشكر كل اللي بيقول كلمة محترمة واللي بيعلق تعليق لطيف واللي بيحافظ علي مشاعر الغير”.

وصرحت الإعلامية دعاء فاروق، إنها لا تشعر بأنها من المشاهير، وترد على الجمهور على السوشيال ميديا بشكل طبيعي، موضحة أن المتابعين يرفضون أي فعل تقوم به، من الأفعال التي يقومون بها، ومن بينها سلامها على المطرب محمود الليثي في إحدى المناسبات.

وذكرت خلال مداخلة هاتفية لبرنامج “الحكاية”، على فضائية “MBC مصر”، مع الإعلامى عمرو أديب، أنها تعر ضت لهـ ـجو م بسبب تصويرها مع أبنائها، مردفة:”من حقهم يتصوروا مع أمهم ونسجل الذكريات عادي، وابنتي لم تتعد 15 سنة.

وتابعت: “بنتي لطيفة ومحترمة ومتربية، واللي تلبسه ملكوش دعوة بيه، أنا قادرة أرد، ولكن هنيجي عند الولاد ممنوع أي حد ينطق كلمة، والبنطلونات المقطعة مش أنا اللي مقطعاها المحلات مبتبعش غير البنطلونات دي حالياً، والموجود بنشتريه في حدود اللائق”.

وتابعت الإعلامية دعاء فاروق: “شرعاً.. انت متدخلش فيما لا يعنيك، وحضرتك مش ماسكلى كراسة بتحاسبني، والكلام دا مر فوض رفـ ـضاً تاماً، وأولادي بيضايقوا”، مردفة: “مش معنى إني شخصية عامة أبقى مشاع، أنا بطلع بعمل برامج، اتكلموا عن البرنامج وانتقدوا الفقرات، ولكن الحياة الشخصية محدش ليه دعوة بيها ومحدش يحاسبني”.

يذكر أن دعاء فاروق تقدم برنامجا اجتماعيا بعنوان “اسأل مع دعاء” ويعرض على قناة “النهار”.‏

تابع كل النجوم على تطبيق نبض

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى