عربىمشاهير

هنا الزاهد تدافع عن أحمد فهمي بعد الاشتباكات اللفظية التي نشبت بينه وبين شيكابالا: بينسى أنه ممثل

دافعت الفنانة المصرية هنا الزاهد عن زوجها الفنان أحمد فهمي، بعد الهجوم الذي تعرض له بعد الاشتباكات اللفظية التي نشبت بيه وبين لاعب الزمالك شيكابالا.

هنا الزاهد كتبت، على حسابها الخاص على موقع “الفيس بوك”: “بعيدًا إن شهادتي فيه مجروحة لأن الناس هتقول بقول الكلام ده عشان جوزها، أنا لا بفهم في الكورة ولا بتفرج عليها بس بشوف قد إيه الإنسان ده بيحب يكون عفوي وبينسى أنه ممثل وبيتعامل مع كل الناس بكل ذوق حتى في الشارع وفي التصوير وفي كل مكان”.

وأضاف: “والناس اللي عرفاه عرفين ده كويس، أنا عارفة أنه الناس بتفضل تقول لا ده ممثل مينفعش يقول رأيه، بس للأسف الإنسان ده بينسى وبيخسر من كتر ما هو  اللي فى قلبه على لسانه ومش بيحب ينافق ولا بيرضي حد عشان يكسب جمهور زي ما ناس كتير بتعمل كده”.

وتابعت: “لما بيكتب رأيه بيكتبوا على أكونت فيس بوك اللي في صحابه زيه زي أي حد أهلاوي بس للاسف بتطلع أخبار بالكلام اللي بيقولوا  عموما أنا عايزة اقولك انك قلبك طيب وعفوي بزيادة و بتقول اللي جواك من غير متحسبها عشان بتنسى أنك ممثل أصلاً بس الأيام دي مينفعش تبقى كده للاسف، واعمل اللي يريحك لأنك إنسان وإحنا كده كده بنحبك جدا”.

وكان الفنان المصري أحمد فهمي قد وجه اعتذار للاعب نادي الزمالك محمود عبد الرازق شيكابالا، بعدما نشر بعض جمهور النادي الأهلي فيديو لـ”كلب” وصفوه بلاعب الزمالك، وذلك عقب مباراة القمة.

فهمى كتب، على حسابه الخاص على موقع “الفيس بوك”: “رغم خلافى معاه الشديد، ومفيش صلح من بعيد ولا قريب بيني وبينه، لكن موضوع الكلب والفيديو ده حاجة عنصرية جداً الصراحة ومنظر بشع”.

وأضاف: “احنا جمهور كبير ومحترم بنقول على الغلط غلط حتى لو طالع من عندنا، الاعتذار عن اللقطة دي واجب، بعتذرلك، لكن موقفى منك لن يتغير”.

أحمد فهمي عاد وتراجع عن اعتذاره، وذلك بعدما نشر شيكابالا صورة له وهو يرفع الحذاء في وجه جماهير الأهلي خلال مباراة سابقة.

فهمي عبر عن غضبه الشديد من هذه الصورة، حيث كتب: “أنا بسحب أي كلمة قلتها عنك فعلا.. الستوري بتاعته حالا.. حاجة تقرف..واللي مش عاجبه يشيلني من عنده”.

الفنان المصري أضاف: “الأهلي وجمهوره أسيادك.. وبعدين عيب تبقى ابن النادي الأهلي وماضي له قبل كدة وتعمل كدة.. فك كدة ماتبقاش نفسيتك أفشة يا نباطشي”.

تابع كل النجوم على تطبيق نبض

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى