عربىمشاهير

نزار الفارس ردا على تكذيب حورية فرغلى على خطبتهما قالتلى محدش راضى يتجوزنى فعرضت عليها الخطوبة وافقت

بعدما توعدت الفنانة حورية فرغلى بتقاضى الأعلامى العراقى نزار الفارس ومسألته قانونيا وتحريك دعوة قضائية ضده  بعد نشر شائعة خطبتهما والتأكيد عليها بنشر صور وفيديو من خلال لقاء تليفزيونى كان يجريه معها داخل منزلها .

قام نزار الفارس بالرد على تلك التهديدات وأكد أنه عرض الزواج بالفعل على حورية أثناء تسجيل حوار داخل منزلها، وأشار إلى أن حورية وافقت بالفعل، ولكنها ادعت بعد ذلك أن القصة كلها كانت مجرد دعابة.

أضاف نزار الفارس في فيديو نشره عبر استوري حسابه الرسمي بموقع إنستغرام: اللي حصل أننا كنا في البرنامج وحورية كانت بتقولي أنا كبرت في السن وعمليات التجميل وده كله مش هتخلي حد يحبني ويتجوزني ومستعد أتجوز مرة تانية، فقولتلها لا طبعاً لو عرضت عليكي الجواز دلوقتي على الهواء تقبلي تتجوزيني، فرحت جداً وقالت موافقة وقمنا رقصنا سوا وكنا المفروض هتتقابل تاني.

وتابع حديثه قائلاً: استغربت أما حورية فرغلي فطلعت قالت أن خطوبتنا مش حقيقي واستغلني.. هي كانت منكسرة وبتقول محدش راضي يتجوزني قولتلها أنت فنانة جميلة وأنا عراقي وبطلب إيديك على الهواء ووافقت وقومنا رقصنا واتصورنا وكانت فرحانة وسعيدة.

حورية فرغلى تنفى ارتباطها بنزار الفارس

ومن جانب آخر نفت الفنانة حورية فرغلي الخبر تماما في أكثر من اتصال هاتفي لبرامج مختلفة، وقالت إنها سوف تقاضي نزار بسبب ما أعلنه عن علاقتهما. مؤكدة أن الصور التى نشرها نزار ماهي إلا كواليس لحلقة جديدة من برنامجه.

وأضافت أن الفيديو الذي ظهرت به وهي ترقص مع نزار الفارس، جاء عن طريق الصدفة، موضحة” بعد ما خلصنا اللقاء نزار قالي بتحبي ماجد المهندس قولتله إني سمعتله أغنية واحدة من فترة، قالي هسمعك آخر أغنية.. وأول ما اشتغلت رقصنا مع بعض عادي، ومكنتش واخدة بالي إن في حد بيصورنا”.

وأشارت إلى أنها تقيم في منزلها وحدها، متسائلة كيف تقدم نزار لخطوبتها دون حضور والدها ووالدتها وشقيقها، وأنها لا تعلم لماذا فعل ذلك؟ وأنه يريد ترند بهذا، مثل ما فعل مع رانيا يوسف، وأنها لا تريد الاتصال عليه لأنها ستقع في خطأ في الحديث معه بسبب غضبها”.

وفي اتصال آخر لبرنامج ريهام سعيد على قناة الشمس، قالت حورية: “أنا بجد مش فاهمة بقيت أخاف، بيكلموني من أسبوع وأستاذ نزار عايز يجي ويعمل لقاء، اتفقنا على يوم الأحد امبارح، وكان أول مرة أشوفه امبارح، فتحت بيتي والمصورين موجودين بتوع الصوت والإضاءة، وناس كتير وأنا في بيتي قاعدة مع مامتي والكلب بتاعي”.

وأضافت: “أول ما دخل اقعد يصور جت أغنية ماجد المهندس وعشان عراقي قلت آه طبعا بحبه، قالي تحبي ترقصي على الأغنية ورقصنا والناس كلها قدامي عشان مكسفهوش بجامله، وبرحب بيه لقيت من ساعة ما دخل بيتي بيصور بيتي من ورايا والسيلفي ده من قبل اللقاء وقلت اسيبه براحته”.

وأضافت “أنا مش متخيلة متخطبتش لنزار ولا أي راجل في الدنيا، وهرفع عليه قضية هو خطبني امتى ليه هو شاف أبويا وأمي وأخويا، خطبني من مين، الفيديو اللي فيه كلام سي السيد كان هزار، زعلانة وعمري ما هعمل أي لقاء مع أي صحفي معرفهوش، فتحتلك بيتي ورحبت بيك وكنت تعبانة وعملت اللقاء تعمل فيا كده ليه، وتخلي كل الناس تكلم ابويا واخويا وتسألهم هي اتجوزت ولا لأ”.

وتابعت حورية فرغلي “ممكن يكون فال حلو بس أناأاول مرة أشوفه امبارح، اول مرة في حياتي أقابله، ليه من ورايا تقول خبر، عايز تعمل بروباجندا وانا واحدة من ضحاياك، افرض اني متجوزة في السر افرض تعملي مشكلة، ندمانة اني عملت اللقاء ده معاه”.

وعرض برنامج صبايا الشمس الذي تقدمه المذيعة ريهام سعيد على قناة الشمس، فيديو ضم المذيع العراقي نزار الفارس والفنانة حورية فرغلي، بعدما كشف نزار لإعداد البرنامج أنهما احتفلا بالخطوبة.

وظهر نزار وهو يقول لـ حورية: إيش لونك يا خطيبتي الحلوة، أنا أغير، لترد عليه غير، وتابع “لبس قصير ممنوع وأصحاب كتير ما أقبل، وتسمعي كلامي وتكوني مطيعة، وتشاركيني ماكو أصحاب كتير، أنتي وردة”، وعلقت حورية في الفيديو “ما عندي أصحاب كتير، هتعمل سي السيد، وكله ماكو”.

وأعلنت ريهام قبل قليل احتفال حورية ونزار بالخطوبة، وقالت “قبل 4 سنوات تقريبا كان الإعلامي العراقي نزار الفارس كان حصل هجوم مش هجوم هو حوار one to one، اللي لفت نظري إن نزار تعامل مع الأمر بحرفية رهيبة، لو تفتكروا هو اللي هاجم الفنانة رانيا يوسف في وقت من الأوقات وانا كنت متضايقة من الهجوم عليها”.

حورية فرغلي تكشف تفاصيل زيجتها الوحيدة:

وكانت حورية فرغلي قد كشفت العديد من أسرارها الشخصية للمرة الأولى وقصة زواجها الذي لم يستمر إلا 3 اشهر فقط.

حورية فرغلي، قالت خلال لقائها في برنامج “حبر سري”، مع الإعلامية أسما إبراهيم، والمذاع عبر فضائية “القاهرة والناس”:  “أنا متخــانتش بحياتي، واتجوزت 3 شهور بس وكنت مخطوبة قبلها من حب عمري ومات قبل فرحي بيوم.

ولما جيت مصر.. ماما كانت عايزة تطلعني من اللي أنا فيه فدخلتني مسابقة ميس ايجيبت وكانت بتاخدني النادي كل يوم وهو شافني في النادي واتعرف على مامي واتقدم لي وحصل جواز ومكنش فيه حب وإحنا أصحاب قوي على فكرة لحد دلوقتي وبيحلف بالبامية بتاعتي وهو اتجوز وخلف ومبسوط وأنا مبسوطة إني شفته مبسوط”.

حورية فرغلي
حورية فرغلي

وأضافت: “كنت أحسن فارسة في الوطن العربي ومكنتش شايفة نفسي في الموضوع ده ولو أنا حبيت حاجة وهعملها لازم أبقى رقم واحد يا إما معملهاش خالص”، مؤكدة أنها اشترت حصانا بمبلغ مليون جنيه استرليني: “أغلى حصان اشتريته كان بمليون جنيه استرليني بما يعادل 20.5 مليون جنيه، وخلف وابنه بيخلف وعملت عيلة منه”.

تابع كل النجوم على تطبيق نبض

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى