عربىمجتمع النجوم

رباب ممتاز تكشف سبب انسحابها من فيلم حلاوة روح.. السبكي قاللي ألفاظ مش كويسة وطلب مني أقلع هدومي: عايزك بلبس مفتوح

تصدرت الفنانة رباب ممتاز محركات البحث على جوجل خلال الساعات الماضية بسبب تصريحاتها ضد المنتج محمد السبكي التي طالبها فيها بالتعـــ ري وكشف ملابسها

الفنانة رباب ممتاز روت تفاصيل خلافها مع المنتج محمد السبكي، بسبب طلب قالت إنه وجهه إليها خلال تصوير أحد الأعمال الفنية، يتعلق بتغيير ملابسها بملابس مكشوفة.

وأضافت رباب ممتاز، عندما حاول الفنان باسم سمرة وطاقم الإخراج تقريب وجهات النظر بين رباب والمخرج والمنتج رفضت رباب وصممت على رأيها وغادرت.


خلاف رباب ممتاز ومحمد السبكي

رباب ممتاز تحدثت خلال لقاء تلفزيوني عن كواليس تصوير فيلم «حلاوة روح» الذي أنتج في 2014 وتركته بسبب هذا الموقف

قائلة: «وأنا بلبس في اللوكيشن، وكنا متفقين على اللبس وبقالنا شهر بنحضر للمشاهد، دخل المنتج محمد السبكي قال ألفاظ مش كويسة

وقال إيه ده دي لابسه كده ليه؟ دي تقلع هدومها، كل فريق العمل كان موجود، قال تفتح هدومها عاوز هدوم مفتوحة، أنا قُلت استني المخرج».

رد فعل رباب ممتاز على طلب السبكي

وأضافت رباب ممتاز: قُلت لباسم مبحبش كده، ومش بحب أسمع الألفاظ دي أنا همشي، جه الأستاذ سامح عبدالعزيز قالي رباب معلش إحنا هنعمل كده في مشهد السطوح

وفي الحارة هنظبط الهدوم شوية، مع أن شخصية سماح مكانش مطلوب إنها تقلع أصلًا، لو كانت تقلع تمام.

تصريحات رباب ممتاز عن عمليات التجميل

سبق وأن خرجت الفنانة رباب ممتاز لتتحدث عن اعتماد المخرجين في الأونة الأخيرة على شكل الممثل أكثر من الموهبة، مشيرة إلى أن هؤلاء النجوم يستمرون لفترة قصيرة جدا ويحل مكانهم النجم ذو الموهبة.

وقالت رباب ممتاز: النجوم اللي بيعتمدوا على جمالهم مش هيعملوا حاجة خطواتهم بتتوقف عند حد معين، مبيكملوش ولا بيستمروا لأن مفيش موهبة، مهما حصل ومهما مرت السنين الموهوب هيفضل موهوب وهو اللي هيتطلب وهيشتغل لكن الحاجات التانية مش هتستمر لان مفيش حضور ولا شخصية.

واستكملت: أنا ساعات من كتر عمليات التجميل مبعرفمش الممثلين من بعض كلهم واحد شكلا وتعبير وكل حاجة

واختتمت حديثها: البوتكس الفيلر بيظلموا الفنان خاصة لما نيجي نعمل مسلسل صعيدي كانوا متضيقين جدا اني مش عاملة شفايفي وحواجبي اي ممثلة بتضايق اما تلاقي نفسها صعيدية لبناني.

رباب ممتاز تشكر نقيب الممثلين

وعلقت الفنانة رباب ممتاز، قائلة:” كل الشكر للأخ والنقيب الدكتور أشرف زكى، “الإنسان” والذى يقف جنب كل الناس صغيرا وكبيرا

ربنا يكرمك ويوفقك للخير، أنا اتصلت به وأنا فى حالة انهيار تام، حالة أمى فى خطر، فورا كانت أمى فى المستشفى، صحيح لسه مشوار أمى طويل بس بعد ربنا خف الألم شوية عنها”، ذلك من خلال صفحتها الرسمية على موقع فيسبوك.

وأضافت : كان معايا كل دقيقة ولسه أمى قدامها حاجات كتير تتعمل وهو كل كلمة يقولى إحنا معاكى، وأحب أشكر كمان أيمن عزب الأخ اللى كان معايا لحظة بلحظة، شكرا نقابتى لكم جزيل الشك”.

من هي رباب ممتاز ؟

رباب ممتاز هي ممثلة مصرية وُلدت بمحافظة القاهرة وشاركت بالتمثيل في العديد من الأعمال الفنية في السينما والتليفزيون منذ عام 2000.

بدأت رباب ممتاز مسيرتها الفنية في عام 2000 عندما شاركت في مسلسل «نساء في الغربة» وتوالت مُشاركاتها في السينما والمسرح والدراما التليفزيونيّة العربية لتشارك بعد ذلك في أعمال سينمائية مثل فيلم أبو شنب، وفيلم حملة فريزر، وفي أعمال تليفزيونيّة مثل مسلسل توبة، ومسلسل الكبريت الأحمر.

وكان أخر أعمال رباب ممتاز هو مسلسل جروب الماميز، الذي عرض مؤخرًا

شاهد أيضا:

تابع كل النجوم على تطبيق نبض

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى