حوادثعربىمطربون ، مشاهير

شقيقة نيرة أشرف تفاجئ الجميع بخير سار.. ما هو؟

أعلنت شروق شقيقة نيرة أشرف والمعروفة إعلاميا بطالبة جامعة المنصورة، والتي لقيت مصرعها على يد شاب أمام أسوار الجامعة، خلال ذهابها لأداء الامتحانات.

خطوبة شقيقة نيرة أشرف

ودونت شروق أشرف، عبر صفحتها الرسمية على فيس بوك: أنا مش مصدقة، ولا عارفة ده حصل امتى وإزاي، في يوم لقيت محمد كلم بابا من غير ما أنا أعرف وقال له أنا هجيب أهلي وهاجي أتقدم اتقدم لخظوبة شروق.
وواصلت شقيقة نيرة أشرف: من أول ما عرفت محمد وهو بيقولي أنتي حب عمري، ومش هتخلى عنك، ومش هخذلك وهحارب الدنيا كلها عشان أبقى معاكي، وفعلا نفذ وعده وكل كلمة قالها لي نفذها.


واستكملت: محمد الشخص اللي فعلا تمنيته من ربنا، أنا كنت مفتقدة الإحساس بالأمان، ولقيته معاه من أول ما عرفته، وطريقته معايا زي ما هي ما تغيرش، رجولته ليا مش عليا.
واختتمت شروق شقيقة نيرة أشرف: محمد إداني القوة، وأكتر حد نصحني ووعاني على حاجات كتيرمكنتش شايفاها ولا عارفاها في الحياة، أنا حقيقي مبسوطة أوي، ربنا يديمك سند وضهر وقوة ليا.

قضية نيرة أشرف

قررت محكمة جنايات المنصورة، إحالة أوراق المتهم بقتل الطالبة نيرة أشرف أمام جامعة المنصورة إلى فضيلة المفتي لإبداء الرأي الشرعي في إعدامه.
وعقدت محكمة جنايات المنصورة في مصر أولى جلسات، محاكمة الطالب المتهم بقتل زميلته نيرة أشرف عمدا مع سبق الإصرار والترصد.
وشهد محيط المحكمة تشديدات أمنية مكثفة على كل المداخل، وانتشرت قوات الأمن المركزي المصرية بمحيط القاعة، استعدادا لبدء المحاكمة.
وكانت النيابة العامة في مصر أصدرت بيانا بشأن الجريمة التي تعرضت لها الفتاة المصرية نيرة أشرف، قبل أيام، على يد أحد زملائها، على بوابة جامعة المنصورة، في حادثة هزت البلاد.
وأمر النائب العام المصري بإحالة المتهم محمد عادل إلى محكمة الجنايات، لمعاقبته فيما اتهم به من قتل الطالبة نيرة المجني عليها عمدا مع سبق الإصرار.

تابع كل النجوم على تطبيق نبض

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى