غير مصنف

الحب في الزمن الجميل .. صور نادرة لحفل خطوبة نور الشريف وبوسى

استعاد عدد من الحسابات الناشطة على تطبيق الصور والفيديوهات “إنستغر ام” صورة من أرشيف الفنان المصري الراحل نور الشريف، تجمعه مع الفنانة القديرة بوسي في يوم خطوبتهما، وقد ظهرت في إحداها وهي تضع الخاتم في إصبعه وعلامات الفرح بادية على وجهيهما.

وأحدثت هذه الصورة ضجة في أوساط متابعي تلك الحسابات الذين عبّروا عن شوقهم إلى “زمن الكبار”، مبدين حزنهم لفقدان الشريف ومتمنين العمر المديد لبوسي.

ونقل أحد الحسابات تحت عنوان “من حكايات نور الشريف مع طارق حبيب” رواية تحدثت عن لقائهما الأول وجاء فيها: “في يوم شوفت بنت صغيرة زي القمر عند باب مبنى التليفزيون وأول ما شوفتها قولت لنفسي “أنا هتجوز البنت دي”. سألت عنها وقالولي انها بتعمل برنامج وعملت المستحيل عشان أجيبها تمثل معايا في مسلسل “القاهرة و الناس”. اتعرفنا على بعض وبعد 4 سنين من الحب وافقت بوسي على الجواز ويوم الفرح كنت متوتر جداً لدرجة إني وأنا بنقل الدبلة من ايديها اليمين لإيديها الشمال حسيت إني مش شايف صوابعها كنت حاسس اني دايخ أو بحلم، واستغربت واتعصبت جداً من سؤال المأذون عن قيمة المؤخر رغم إنه حق لكن السؤال لفت نظري ان ممكن العلاقة دي تفشل في يوم من الأيام! أما بوسي فكانت أكثر توتر وعصبية في الفرح وزعقت للناس اللي بيزغرطوا وقالت “لو حد زغرط هسيب الفرح وأمشي”. كانت لحظة اختيار عجيبة ويا ويله اللي يختار غلط أو يكون حظه وحش في الجواز أنا أعتقد ان حظي كان كويس في الجواز الحمد لله”.

تابع كل النجوم على تطبيق نبض

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى