مجتمع النجوم

محدش يـ ذ ل حد بالدعاء.. شريف مدكور: بيطلبوا مني 100 ألف جنيه سلف ومش طبيعي اللي بيحصل.

رد الإعلامي شريف مدكور على الا نتقا د ا ت التي جاءت له بعد إعلانه عن رأيه في طلب بعض الأشخاص اقتراض المال منه.

وظهر مدكور في فيديو بث مباشر عبر حسابه على فيس بوك، وأكد أنه قرر الظهور في بث مباشر حتى لا يقول البعض أنه صور فيديو وقام بعمل مونتاج لكلامه.

وأوضح مدكور في الفيديو ما قصده في المنشور، وحكى عن الرسائل التي يتلقاها قائلا: “في ناس كتير ها جـ مـ تـ ني والموضوع بقى تريند مع أنه تا فه جدا، ومش أول مرة أكتبه

أنا بس عاوز أفهم يعني إيه حد أنا معرفوش يبعتلي يقولي أنا عاوز استلف 100 ألف جنيه، أولا اللي عاوز يستلف عمره ما بيبعت لحد ميعرفوش هيبعت لحد من أهله، وفي حدود في الطلب والسلف.

وتابع: أنا شخص صريح في ناس قالوا عني أني قليل الأ د ب بس دي فلوسي وأنا بشقى فيها، يعني إيه أسلف حد معرفوش، أسلف حد قريبي عارف أن هو هيرجعهولي

يعني إيه واحدة تبعتلي تقولي عاوزة 100 ألف جنيه علشان اشتريت حاجات من ورا جوزي وهتـ فـ ضح وهديهوملك كمان سنة

ولا واحد يقولي محتاج 6000 جنيه علشان أدفع قسط الموبايل اشتريت ليه الموبايل وأنت مش معاك فلوسه، مش عارف استوعب.

وأضاف: في ناس بتقول خـ سا ر ة فيك الدعاء اللي كنا بندعيهولك، أنا مطلبتش من حد يدعيلي أنا وقت مـ ر ضي حكيت اللي حصل والناس المحترمة دعتلي بس محدش يـ ذ ل حد بالدعاء.

وأكمل، أنا مأمور في ديني أني أدفع زكاة وأتصدق، مش مأمور أني أسلف ناس إلا لو ناس أعرفها معرفة شخصية، مش طبيعي اللي بيحصل.

واختتم حديثه موضحا أنه يساعد من يطلب مثلا العلاج، ويكون هنك إ جر ا ء ا ت يتبعها يطلب تقرير حول العـ لا ج ويذهب إلى المستشفى ويدفع التكاليف.

تابع كل النجوم على تطبيق نبض

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى