عربى

أحمد مالك يعتذر: الإحباط هو السبب.. ومقدرش ألوم حد إلا نفسي

قدم الفنان المصري الشاب أحمد مالك اعتذارا عن نشره الفيديو، الذي ظهر فيه هو وصديقه شادي حسين، مراسل برنامج “أبلة فاهيتا”، بنفخ مجموعة من الأوقية الذكرية وإهدائها لرجال الشرطة، في ميدان التحرير.

الفنان الشاب قال، على حسابه الخاص على “الفيس بوك”: “بعتذر بشده لكل شخص أساءه الفيديو و خاصه الشرطة. الفيديو فعلاً فيه تجاوزات لم أتوقع إنها تخرج بره دايره الأصدقاء و ده مش مبرر علي الخطأ.. أنا عمري عشرين سنه و ساعات في السن ده الأفكار المتهورة بتسبق التفكير العقلاني و للأسف الغلطات دلوقتي بقت مسجله و مصوره و ده بيديها عمر و حجم اكبر من حجمها الحقيقي”.

ووصف ما فعله بأنه كان في لحظة تهور، مرجعا سببها إلى الإحباط الذي يعاني منه كل شباب جيله، حيث قال: “دي لحظه تهور و لحظه مش محسوبه و فعلاً ندمان عليها و حاولت مسحها و لكن كنت فوجئت إنها انتشرت قبل ما اقدر انقذ الموقف. يمكن الموقف ده كله نابع من إحباط عدم القدرة علي التعبير عن الرأي اللي جيلي حاسه الأيام دي بس برضه ده ميدينيش الحق اني اتجاوز او اعبر عن رأيي بطريقه متجاوزه في حق الآخرين”.

واختتم كلامه بقوله: “اكتر حاجه مضايقاني انه هيتم استخدام اللحظة دي لتشويه الثوار و الثورة ومقدرش ألوم حد في النقطة دي ألا نفسي اللي الاحباط عماها. أتمنى من الجميع انهم ميتعاملوش مع اللحظة دي علي إنها بتلخصني و يتعاملوا معاها انها لحظه عابره لن تتكرر. مره آخري بعتذر”.

https://youtu.be/LK8QKbZrdyQ

 

تابع كل النجوم على تطبيق نبض

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى